function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

31 Temmuz 2018 Salı

ÜÇ BAŞLI  EJDERHA KİTAP YORUMU: 

ARKA KAPAK YAZISI:  


"Leylâ Erbil acıyı, sevgiyi, inancı, ölümü 'estetize' etmekten kaçınır. Kişilerini trajik kahramanlara dönüştürmemeye özen gösterir. Onlar 'Bizhalk'ın üyesidirler: Hatalı, yalancı, duyarsız, çıkarcı, zayıftırlar. Zaaflarını hoş görmez kişilerinin. Tam tersine onlara vurgu yapar. Erbil'de düzenin yandaşları gibi düzenin karşıtları da aynı acımasız 'eleştirel bilinç' önündedirler. Olumlu kişileri bile kurtulamaz eleştirilmekten.
Ahmet Oktay



(...)'Siyasal' bir okumaya son derece açık ve uygun olan Üç Başlı Ejderha, yazarın araya girerek Burmalı Sütun çevresinde yeni bir anlatısal katman oluşturmasıyla, beklenmedik bir kesintiye, bir belirsizleştirilmeye uğratılır. Sorular yanıtsız bırakılmıştır. Geride kalan sadece kötülük ve tarihten devralınmış siyasal cinayetlerdi... 


YAZAR: LEYLA ERBİL


YAYINEVİ: TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI


SAYFA SAYISI: 87


YORUM: Herkse merhabalar bu gün size Leyla Erbil'den okuduğum  ilk kitabı anlatmaya çalışacağım zira baya karışık bir kitap. Kitapta biri gerçek bir olaydan esinlenerek yazılmış bir öykü bir de deneme var. Üç Başlı Ejderha sütunu, Osmanlı, Günümüz Türkiyesi, din gibi bir çok konuyu yazar güzel bir dille eleştirmiş. Benim çok şaşırdığım bilgilerde vardı kitapta. Kitabın okunması zor, bunun nedeni yazım tarzı. Ama alışınca okunuyor, zaten ilk öykü atmış sayfa kadar. 


İlk öyküde ailesi ölen bir kadının ruhsal yaşantısını görüyoruz. Ailesi katledilen bir kadın ve bu kadının bazı şeyleri eleştirmesi, bakış açısının değişikliğini okuyoruz. 


İkinci denemeyse beni gerçekten şaşırttı çünkü pek anlamadım. Bir yazar ve arkadaşlarının anlatıldığı yaklaşık yirmi beş sayfa kadar bir deneme. Kitapta çokça metafor var ve ben bunları anlamamış da  olabilirim bu yüzden denemeyi çok eleştirmek istemiyorum. Bunu doğru bulmuyorum. 


Zamanınız varsa alın inceleyin, okuyun derim. Ben yazarın diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Herkese iyi okumalar dilerim. Bizi Youtube dan da bulabilirsiniz.  Hoşçakalın. 



PUAN: 3.0


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder