function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

27 Temmuz 2018 Cuma

PEMBE FİLİ DÜŞÜNME KİTAP YORUMU :

ARKA KAPAK YAZISI :

 Pembe fili düşünmemem gerekiyor. Tamam, o zaman kocaman, gri bir balina düşünürüm. Pembe fili düşünme. Balinalardı değil mi su püskürten? O kadar zaman nefeslerini mi tutuyorlar, ne yapıyorlar? Pembe fili düşünme. Geçenlerde aldığım kitabı da düşünebilirim. Pembe fili düşünme. Çok heyecanlıyım başlamak için. Pembe fili düşünme. Pembe fili düşünmemem lazım. Acaba kaç defa düşündüm? Pembe fili düşünme.
Böyle de düşünmemem lazım galiba. Pembe fili düşünme. Pembe fili düşünme. Mini mini bir kuş donmuştu, pencereme konmuştu. Pembe fili düşünme. Of kaç dakika oldu acaba? Pembe fili düşünme. Dakika tutmayı unuttum galiba. Pembe fili düşünme. Pembe fili düşünme.  Acaba telefonum nerede? Kılıfı da pembe! La la la la. Pembe fili düşünme. Pembe fili düşünme.


YAZAR : Zenyep Selvili ÇARMIKLI

YAYINEVİ : İnkilap Kitapevi

SAYFA SAYISI: 208


YORUM : Merhabalar. Bir psikoloji kitabıyla geldim bu sefer. Pembe filli bir kitap, kapağı ve arka kapak yazısı çok tatlı. Arka kapak yazısını okur okumaz bu kitabı okumalıyım diye düşündüm. Sonrasında kitaba çok yükseldim. Kısa bir kitap dedim, kısadır özdür dedim çok seveceğimi hissettim. Sabırsızlandım okumak için ve elimdeki kitabı bitirir bitirmez bu kitaba başladım. Ama sonrasında kitaba başlar başlamaz hayal kırıklığı yaşıyor gibi hissettim kendimi. Biraz okudum sonra bir türlü elime alamaz oldum kitabı. Okuduğumda daraldım iyi hissetmedim ama ilk bölümden sonrası oldukça güzeldi. Yazarın anlattıkları anlattıklarına kendi hayatından verdikleri örnekler. Kitabın akışına okuyanı da katması, kendini okuyucudan ayrı görmeyip hep okuyucunun yanında olması ve hiç bir yargılayıcı bir tavır takınmaması benim hoşuma gitti. Yazar okuyucuya bir çok şeyi fark ettirmek istemiş. Neden demiş neden kendine bu kadar acımasızsın senin durumundaki başka bir kişiye karşı yapmayacağın acımasızlığı neden kendine yapıyorsun neden kafandaki sesin seni incitmesine senin özgüvenini  yerle bir etmesine izin veriyorsun? Farkına var kendini sev şefkat göster.
 Kendimizi hırpalamayı bırakıp yaşadığımız acıların üzüntülerin bizi kendimize hapsetmesine izin vermemizden bahsediyor yazar .Kendimize çevremizdekilerin ya da kendimizin yapışltırdığı etiketlerden de çok güzel bir şekilde bahsediyor.
 Başta çok uyuşmasak da sonrasında sevdim kitabı ben ama açıkçası ilk bölümde yaşadığım hayal kırıklığı hep kafamın bir köşesindeydi kitabı bitirene kadar. O yüzden bu kitabı ileride bir kez daha okumayı düşünüyorum. Ama bu sefer hakkını vererek okuyacağım. Ama ilk bölümdeki hayal kırıklığı tamamen kişisel bir nedendendi bunu da söylemem gerekir sanırım. Ben sevdim kitabı tekrar okumaya da karar verdim. Kendinizi çok hırpalayan bir türlü kendinizden memnun olmayan kendinize karşı  şefkat eksikliği yaşayan biri iseniz bu kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Şimdiden iyi okumalar dilerim.
-Her şeyin üzerine etiketler yapıştırmayı öğrenirken aynı şeyi kendimize uygulamamamız imkansızdır

-Çünkü insan bastırdıklarının esiri olur.

-Sahi,insan nasıl olur da esirger kendinden şefkati?

-Hepimizin kafasının içinde her daim hikayeler anlatan bir ses yok mu ?

-İnsan hariç, başka hiçbir canlı acı çektiğinde kendine kızmaz, korktuğu için kendini aşağılamaz, bir şey yolunda gitmediğinde kendini suçlamaz.

-Zihnimizin bir şeyi başka bir şeyle ilişkilendirebilme becerisi yüzünden acı çekeriz, çünkü zihnimiz bize acı veren duygu ve düşünceleri tetikleyecek sayısız çağrışım üretebilir.

-Beklemek hiçbir sorunu çözmüyor. Sağlamasını yaptım, bizi kandırmışlar, meğer zaman değil, zamanla ne yaptığımızmış bizi iyileştiren.

-Davranışlarımızı kendimizle bütünleştirdiğimiz etiketlere göre belirlemek tıpkı farklı renklerle dolu bir palete sahip olup yalnızca tek bir tonla hayatı idame ettirmek gibidir.

PUANIM :  3.7

1 yorum:

  1. Yurdışında yaşayan Akademisyen arkadaşımın ricası üzerine Kitap fuarında yazara imzalatmak için bu kitabı aldım. Okumaya başladım fakat sürekli yarım bıraktım. Sizde Pembe Fili Düşünme eserini elinize alıp bırakanlardansınız, yalnız değilmişim (:

    YanıtlaSil