function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

31 Temmuz 2018 Salı

ZACHARIUS USTA KİTAP YORUMU: 


ARKA KAPAK YAZISI: 

Zacharius Usta olağanüstü ince bir işçilikle ürettiği kusursuz saatlerle Cenevre şehrinin gururudur. 


Ünü İsviçre sınırlarını aşıp Fransa ve Almanya’ya kadar uzanmıştır. Saatçiliğin ilerleyen bilime ayak uydurmasıyla, Zacharius Usta da “saat maşası”nı icat eder. Bu icadının ardından kibir başını döndürür. Öyle ya, Tanrı sonsuzluğu yarattıysa, kendisi de zamanı yaratmıştır. 


Ancak günün birinde imal edip sattığı bütün saatlerin ortada görünür bir sebep olmaksızın birden durmasıyla, öfkeli müşteriler evinin kapısını aşındırmaya başlar. Bilimle manevi değerler arasındaki çatışma Jules Verne’in 1854 yılında yayımladığı bu fantastik öykünün ana temasıdır. Kibrine yenilip ölümsüzlüğün peşine düşen ve ruhunu kaybeden Zacharius Usta için çöküş kaçınılmazdır.


YAZAR: JULES  VERNE


ÇEVİREN: ALEV ÖZGÜNER


YAYINEVİ: TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI


SAYFA SAYISI: 49

YORUM: Hepinize merhabalar. Bu kısacık küçücük kitabı ben çok sevdim ilginç bir konusu var. Jules Verne zamanının ötesinde bir yazar ve bunu bu kitapta dahil bir çok kitapta gösteriyor. Ayın sonuna gelmişken, yorulmuşken bu kitap bana bir soluk oldu ve bir solukta bitti. Hadi kitabın konusuna geçelim.

Zacharıus usta bir saat ustası ve bu güzide ustamız çok ünlü. Saatleri yurt dışlarında bile çok ilgi gören rakipleri tarafından kıskanılan ve hatta yaptığı işlere inanamayıp ona büyücü diyenler var.

Bir gün bu ustamızın sağlığı bozulur ve bu hastalıklarla beraber yaptığı saatlerde müşteriler tarafından geri dönmeye başlar. Bu olayla bağlantıyı hemen kurar ustamız ve ruhunu kattığı saatle bozuldukça öldüğünü anlar. Bir nevi ölümsüz olmak isteyen ve sonsuz kadar çalışacak bir saat yapmaya çalışan ustamızın sonu pekte iyi olmuyor. Devamı kitapta hadi bakalım sevdiyseniz koşun ve alıp okuyun derim. Ben bu kitapla özel nedenlerden biraz kavga ettim ama olsun yinede çok güzeldi. Şimdiden iyi okumalar dilerim. Bizi "Sevgili Kitap" adıyla YouTube den de takip ede bilirsiniz hoşçakalın.

PUAN: 4.0


1 yorum:

  1. Merhaba,

    Kitabı yeni bitirdim. Biraz Google'da araştırınca yazınızı gördüm. Kitap gibi kısa bir özet geçmişsiniz. :) Anlamlı, okunası, ders verici bir eser bana göre. Jules Verne'den daha çok fantastik bilim kurgu temalı bir eser bekliyordum ancak bu daha çok insanı özetleyen, insan psikolojisini irdeleyen bir eser olarak göze çarptı.

    Daha fazlasını bloguma yazmıştım: https://www.hknkr.com/kitap-incelemesi-zacharius-usta.html

    Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil