function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

1 Temmuz 2018 Pazar

VAHŞİ KIZLAR KİTAP YORUMU:  


ARKA KAPAK YAZISI:


       Nebula Ödülü’ne layık görülmüş bu çalışmada, kılıç ve ipek toplumunda esir alınmış, adaleti bulma azimleri onları şiddetli ve aşkla dolu bir sona kavuşturan iki “toprak çocuğunun” hikâyesi anlatılmaktadır. Kitapta aynı zamanda şirketleşmiş yayıncılığın iddialarını ve kapitalizmin temel varsayımlarını çürüten “Okurken Uyanık Kalmak” adlı bir deneme; bunun yanı sıra Amerika’nın en tanınmış bilimkurgu yazarı olan Le Guin ile yapılmış ve onun bilinmeyen yanlarını gözler önüne seren “Açıksözlü Bir Söyleşi” başlıklı bir mülakat da yer almaktadır...



YAZAR : Ursula K. Le Guin

ÇEVİRMEN : Seda Taş

YAYINEVİ : Ayrıntı Yayınları

SAYFA SAYISI :109

YORUM :  Herkese merhabalar. Bu sefer size kitabını  ilk kez okuduğum yazar Ursula K.Le Guin 'nin Vahşi kızlar adlı kitabından bahsedeceğim. Kitap kapak olarak da arka kapak yazısı olarak da epey ilgi çekici geldi bana. Ursula okumaya kısa bir kitapla başlamak istediğimden bu kitabı alıp okuyayım dedim. Epey bir beklentiyle başladım kitaba. Beklentimi karşıladı mı peki ? Tam olarak karşıladı diyemeyeceğim. Aslında kitaptaki hikaye mükemmeldi bana göre,  baştan sona heyecanla okudum fakat hikayeden sonra gelen deneme, mülakat ve şiir bölümleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim . O bölümlerde biraz sıkıldım açıkçası. Hikaye sadece ilk 60 sayfa boyunca sürüyor. Böyle güzel bir hikayeyi tek kitapta bassalar daha iyi olurdu bence hikayeden sonra gelen bölümler bana kitabın sayfa sayısını artırabilmek için koyulmuş gibi geldi . Neyse biz asıl konudan hikayeden bahsedelim . Kitabın konusu şöyle ;


  Taç erkekleri kendilerine eş almak için Tullu halkına  yağma yapmaya giderler. Taçlar arazilere ve kölelere sahiptir. Şef, rahip ve yeryüzündeki tanrılardan oluşurlar. Soylu olmalarına karşın taç erkekleri toprak kadınlarıyla (köleler)  evlenmek zorundadırlar. Bu yüzden yağmaladıkları yerden bir kız topluluğu kaçırırlar. Fakat yolda beklenmedik bir şey olur ve bu kötü olayın laneti onların peşini bırakmaz. Hikayenin tadını kaçırmadan ancak bu şekilde anlatabilirim konuyu. Açıkçası gece okuduğumdan mıdır bilemem ama ben bu kitabı okurken biraz korktum. Kitaptaki bazı acımasız  sahnelerde kanımı dondurdu açıkçası.

  Kitabı genel olarak çok beğenmedim ama sadece hikaye kısmına göre söyleyecek olursam çok beğendim. Hikaye oldukça akıcı ve güzeldi. Okuyacak olan okurlara şimdiden iyi okumalar dilerim Hoşça kalın ...

PUANIM : 4.5

Not: Puanım kitabın geneline değil, hikayeyedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder