function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

23 Şubat 2018 Cuma

TOZLU RÜYALAR KİTAPÇISI KİTAP YORUMU:
ARKA KAPAK YAZISI:  Beni rüyalar âleminde bırakma. Keşkelerin yanılsamasından beni çekip al. Buna hemen bir son ver. Beni hemen gerçeğe kavuştur ki sevmeyi tekrar öğrenebileyim…

Otuz sekiz yaşındaki Kitty Miller küçük bir dairede kedisiyle yaşamaktadır. Liseden beri en yakın arkadaşı olan Frieda'yla birlikte küçük bir kitabevi işleten Kitty'nin ailesi, arkadaşı ve kitabevi arasında geçen sıradan yaşamı bir gün başka bir yerde uyandığını fark etmesiyle allak bullak olur.
Daha önce hiç görmediği bu ev, onun evidir yine de. Başka bir dünyada, başka bir aileyle ve arkadaşlarla farklı bir yaşam… Hangi dünyanın gerçek, hangisinin rüya olduğunu bir türlü anlayamaz. Genç kadının gerçek hayatıyla hayali yaşamını sorgulaması arasında geçen bir süreç başlar. Bu iki dünya arasında bocalarken de travmalarıyla, acılarıyla ve geçmişiyle yüzleşmesi gerekir. Peki ya gerçeklerle yüzleşecek cesareti yoksa?

YAZAR: Cynthia  SWANSON

ÇEVİREN: Esra YÜKSEL

YAYINEVİ: Martı

SAYFA SAYISI: 432

YORUM: Herkese merhabalar. Bugün size pek çok kez  karşıma çıkmış en sonunda da alıp okuduğum bir kitaptan bahsedeceğim. Tozlu Rüyalar Kitapçısı hakkında bir kaç yorum okumuştum İnstagram'da ve hakkında  güzel şeyler yazılmıştı. Konusu hakkında ayrıntılı  bir bilgim olmasa da arka kapak yazısı ilgimi çekmeye yetti. Beğeneceğimi düşündüğümden okumak istedim. Konusu çok ilginç, spoiler vermeden kısaca bahsedeyim :)

  Kitty otuz sekiz yaşındadır ve kedisi Aslan ile küçük bir dairede yaşamaktadır. Liseden beri dost olduğu Frieda ile bir kitapçı dükkanları vardır. Anne ve babasının tek çocuğu olan Kitty Frieda'yı kardeşi olarak görmektedir aynı şekilde de Frieda da  Kitty'i öyle görür ve birbirlerini çok severler. Kitapçıdan önce öğretmenlik yapan Kitty bu mesleğin ona uygun olmadığını fark edip kitapları,kedisi ve ailesiyle sıradan bir yaşamı seçer. Kendini bu sıradan hayatın akışına bırakan Kitty nin yaşamı yaşama bakış açısı bir gece gördüğü rüyayla değişir. Rüyasında evlidir çocukları ve çok iyi bir kocası vardır. Mükemmel gibi görünen hayatında her şey yolundadır ve onu mutlu edecek bir çok şeye sahiptir. İşin ilginci bu rüyaların ardı arkası kesilmez. Gerçek hayatında uykuya daldığında diğer hayatına uyanır. Rüyadaki hayatın da uyuduğunda da gerçek hayatına uyanır. Böyle günlerce süren rüyalar bir süre sonra daha da tuhaflaşmaya başlar Kitty'nin geçmişi sorgulamasına neden olur. Kitty'e göre iki hayatı da gerçektir ikisinde de her şeyi hisseder koku alır .Bir süre sonra rüyasındaki hayatının gerçekleriyle yüzleşir ve iki hayat arasında bağlantıları fark eder.


   Kitabı ben çok sevdim. Yazarın ilk kitabı olduğunu sonradan öğrendim .İlk kitabı olmasına rağmen çok akıcı çok güzel bir dille yazmış yazar kurguyu çok güzel tasarlamış. Bu kitabı bu kadar beğeneceğimi hiç düşünememiştim ama kitap beklediğimin epey bir üstündeydi. Bir ara delirecek gibi oldum meraktan, kitaptaki gizemli olayla çözülsün neyin neden olduğu ortaya çıksın diye okurken çok heyecanlandım ve sabırsızlandım. Sonunun nereye bağlayacağını çok merak ettim .Bu kadar olayın açıklaması ne olabilir diye bütün kitap boyunca düşündüm .Tam bir sonla bağlanmaz diye de korktum açıkçası ama korkutuğum gibi olmadı yazar çok güzel anlamlı bir son yazmış. Sürükleyici kafa dağıtıcı bir roman arayışındaysanız bu kitap tam size göre hiç vakit kaybetmeden okuyun derim. Şimdiden iyi okumalar. Hoşça kalın. :)

PUANIM: 4.6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder