function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

17 Şubat 2018 Cumartesi

LÜZUMSUZ ADAM KİTAP YORUMU: 


ARKA KAPAK YAZISI: 

"[Sait Faik'e] geceleri sinemalarda rastlardım. Tanışmazdık.
Sinemanın ön sıralarına oturur, koltuğuna iyice gömülürdü.

Koyu yeşil bir pardösüsü, çok dar kenarlı, kafasının biraz üstünde kalan kahverengi bir şapkası vardı. 

Sinema dönüşü dalgın, Beyoğlu'nun gece yarısı kalabalığına dalar, çeker giderdi. Sinemada bulunanlar arasında bu gedikli birinci mevki müşterisinin yazısını okuyan var mıdır acaba, diye çok düşünmüşümdür. 

Kuşkusuz, yoktu. Sait Faik, edebiyattan hoşlanacak bir okur topluluğunu hazır bulan talihli yazarlardan değildi. Okurunu yetiştiren, eğiten, okuruyla birlikte oluşan bir yazardı. Gerçek talihinin de bu olduğu söylenemez miydi?"



YAZAR: SAİT FAİK ABASIYANIK

YAYINEVİ: TÜRKİYE İŞ BANKASI  KÜLTÜR YAYINLARI

SAYFA SAYISI: 104 


YORUM : Herkese merhabalar benim çok öykü okuma alışkanlığım yoktur. Bir tek Edgar Allan Poe okuyorum. Kısa öykünün kurucularından biri olan Poe benim için her zaman ayrı bir yere sahip. Türkiye'nin  ilk öykücülerinden olan Abasıyanığı okumak istedim ve Lüzumsuz Adam  kitabını aldım. Kitap güzeldi ve ben yavaş yavaş artık öykü okumaya başlıyorum. Umarım ileride daha çok öykü kitapları okuya bilirim. 

Kitap genel olarak güzeldi içerisinde toplam on dört  öykü var. Bu öyküler genelde ders vermeye yönelikti. Her öyküyü tek tek ele almak istemiyorum bu sizi de sıkar okuma zevkinizi kaçırır. Eğer benim gibi çok öykü okuma alışkanlığınız yoksa bu kitapla başlaya bilirsiniz. Kitabın içindeki öyküler şu şekilde : 


* Lüzumsuz Adam
*Ben Ne Yapayım ? 
*Birahanedeki Adam
*Mürüvvet
*İp Meselesi
*Menekşeli Vadi
*Bizim Köy Bir Balıkçı Köyüdür
*Kaçamak,Papağan,Karabiber
*Bacakları Olsaydı
*Ayten
*Papaz Efendi
*Bir Külhan Beyi Hikayesi
*Kameriyeli Mezar
*Hayvanca Gülen Adam

Öyküler bu şekilde Sait Faikle bu kitabıyla tanıştığıma gayet mutluyum. Okumayı düşünen herkese şimdiden iyi okumalar . 

PUAN: 4.0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder