function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

12 Şubat 2018 Pazartesi

BIRAKTIĞIN YERDE BEKLER Mİ AŞK? KİTAP YORUMU:

ARKA KAPAK YAZISI : 

Müzik öğretmeni Tess Johansson'ın çok sevdiği üç şey vardır: müzik, mesleği ve bu ikisine karşı hissettiği tutkuyu öğrencileriyle paylaşmak. 

Okulda yeni öğretim yılı başlarken yapılan toplantıda, bütçe kesintileri nedeniyle ya Tess'in başında olduğu okul korosunun ya da futbol takımının çalışmalarına son verileceği açıklanır. Bu kararın ardından Tess kendini, futbol takımını yönetmek için okula yeni gelen koçla karşı karşıya bulur: Jack Marshall. On beş yıl önce kalbini paramparça eden ilk aşkı.

Jack'in hayattan istediği iki şey vardır: ayrıldığı eşinde kalan küçük kızına daha yakın bir yerde yaşamak ve futbol koçu olarak adından söz ettirmek. Çalışmaya yeni başladığı bu okul, ona ikisini de sağlayacaktır ancak onunla aynı okulda çalışan Tess'le karşılaşınca işler karışır.

Üstelik bu basit bir karşılaşma değildir. Artık gerçek anlamda bir savaş başlamıştır aralarında. İkisinden birinin ekibi yüksek maliyetler yüzünden dağıtılacaktır. Onlara verilen tek dönemlik süre içinde hangi ekibin okulun prestiji açısından daha faydalı olduğunu ortaya çıkaracak başarılar elde etmek zorundadırlar. Tess'le yarışırken, bir türlü unutamadığı o yaza dair bütün hisleri yeniden gün yüzüne çıkan Jack'in işi oldukça zordur. Tess için de yaşananların kolay olduğu söylenemez. Ancak en zoru, yıllar önce bıraktıkları o yerde hiç eskimeden beklemiş olan aşkın işidir! Yeniden ortaya çıkıp herkesi yaşadığına inandırması hiç de kolay olmayacaktır!



YAZAR: Ophella LONDON

ÇEVİREN: Merve ALTIPARMAK

YAYINEVİ: Nemesis Kitap

SAYFA SAYISI: 318

YORUM : Herkese merhabalar. Bugün genelde okuduğum kitaplardan farklı bir konuya sahip olan Bıraktığın Yerde Bekler mi Aşk? kitabını size  anlatmaya geldim. Açıkçası aşk kitaplarıyla aram pek iyi değildir. Ama bu kitabı ilk kez bir kitapçıda gördüğümden beri , kitabın kapağı beni adeta kendine çekti. Bir iki ay alıp okumaya cesaret edemesem de en sonunda aldım ve aldıktan sonra çok büyük bir mutluluk hissettim. Arka kapak yazısı da fena değildi beğeneceğimi düşündüm ve öyle de oldu. Normalde ağır aşk kitapları sevmem. Kız acı çeker, erkek hata üstüne hata yapar sonra pişman olur ve kızın peşinden koşar falan filan. Bu tür aşk acılı, insanı karamsarlığa iten içini sıkan kitapları hiç sevmem ben. Birde aşk kitabı olup içinde cinsellikten başka hiç bir şey olmayan kitapları sevmem. Ama bu okuduğum kitap aşk kitabı olmasına rağmen bunların hiç biri gibi değildi. Her şey kıvamında yazılmış. Acıdan kahrolmalar ya da bir bölümün yarısından çoğunun cinsellik içermesi gibi şeyler yoktu. Yanlış anlaşılmasın kitaplarda cinsellik kullanılmasına karşı biri değilim fakat her şeyin fazlası beni sıkıyor. Yazarın bunu okunma amacıyla yaptığını hissettiğim an soğuyorum kitaptan.

   Bu yazarın okuduğum ilk kitabıydı "Bıraktığın yerde bekler mi aşk?". Yazarın üslubunu sevdim .Karakterlere yazdığı rolleri sevdim. Kitabın başını ve sonunun  güzelce bağlanmasına da çok sevindim ayrıca :) Yazarı merak edip araştırırken fark ettim ki bu kitap Perfect Kisses serisinin ilk kitabıymış. 2. kitapta , ilk kitapta pek bir rolleri olmayan Mac ve Rick'in aşkını anlatıyormuş yazar. Tess ile Jack'in aşk macerasını çok eğlenerek, pembe dizi izlermiş gibi okudum (hatta bu kitap film olsa hiç fena olmazdı ) Mac ve Rick'in aşkınında beni eğlendireceğini düşünüyorum ve çevirisini sabırsızlıkla bekliyorum. Ben kitabı sevdim okurken de hiç sıkılmadım. Ara ara Tess'in dengesiz ruh hallerine sinir olsam da hak vermedim de değil kıza. Tess'in karakteri çok hoşuma gitti ve Jack'in de  korumacı karakteri kitapta sevdiğim diğer şeylerden biriydi. Şimdide biraz kitabın konusundan bahsedelim :

   Tess ve Jack 16 yaşlarında bir yaz tatilinde aileleriyle tatil yaparken, tanışırlar ve birbirlerine aşık olurlar.Yaz tatilinin son günü akşam saatlerinde buluşmak için sözleşirler fakat Jack buluşma yerine gelmez ve  ortalıktan kaybolur. Tess büyük bir üzüntüyle aşkını kalbine gömmek zorunda kalır. Yıllar sonra kaderin bir oyunuyla Tess'in çalıştığı okulda Jack beden öğretmeni olarak işe başlar .Okulun ilk günü bu olayla şok olan Jack ve Tess'i daha büyük bir şoka uğratacak bir olay yaşanır. Okulun müdürü müzik öğretmeni olan Tess'i ve futbol takımının başına geçen Jack'i odasına çağırır ve okulun bütçe kesintisinden bahseder.Ya koronun ya da futbol takımının kaldırılmak zorunda olduğunu söyleyen müdür bu konuda asla geri adım atmaz ve iki öğretmene belirli bir süre verir. Bu süre içerisinde koronun yarışmada birinci olması gerekir ve futbol takımında en az altı maç kazanması gerekir. Bununla beraber Jack ve Tess arasında rekabet başlar. İkisinin de işini kaybetmemek için çok önemli nedenleri vardır ve kazanmak hiçte kolay olmayacaktır. Bu rekabet içinde yarım bıraktıkları aşk ikisine de neler hissettirecek, neler olacak? Jack o buluşmaya neden gelemedi hepsini bu kitapta okuyoruz.

  Tatlı bir aşk hikayesi okumak biraz da kafa dağıtmak isteyen herkese bu kitabı öneririm. Şimdiden iyi okumalar dilerim. Hoşça kalın :)

PUANIM: 4.6




1 yorum: