function goClicked() { $('#yunero').empty().append(' loading ...'); youTubeURL=$('#youTubeUrl').val(); loadYunero(); }

12 Şubat 2024 Pazartesi

EĞER BENİ GÖREBİLSEYDİNİZ KİTAP YORUMU

 


ARKA KAPAK YAZISI : 
 HİÇBİR SIR GÜVENDE DEĞİL!

Birbirinden zengin sinif arkadaşlarinin arasinda tek burslu çğrenci olan Alice Sun, Pekin’deki seçkin uluslararası yatılı okulunda her zaman

kendini görünmez hissetmiştir. Ama bir planı vardır: sınıf birincisi olmak, prestijli

bir üniversiteye gitmek, harika bir iş bulmak ve sonunda ailesini yoksulluktan

kurtarmak.

Ne yazık ki anne babası bombayı patlatır: Burslu bile olsa artık okul masraflarını

karşılayamayacak durumdadırlar. Ancak bu, Alice’in sorunlarının en küçüğüdür

çünkü önlenemez biçimde görünmez olmaya başlamıştır. Yani tamamen, fiziksel

olarak görünmez oluyordur.

Bununla beraber Alice bu tuhaf yeni gücünün bir de iyi tarafı olduğunu keşfeder.

Çin’in en zengin ve nüfuzlu gençlerinin sırlarına eşi benzeri olmayan bir biçimde erişebiliyordur.

Kısa süre içinde yeni bir plan yapar: Görünmezlik yeteneğini kullanarak

sınıf arkadaşlarının bilmek istediği şeyleri öğrenecektir… tabii para karşılığında.

Ancak ödevleri, hem akademik rakibi hem iş ortağı olan Henry’yle arasında

yeşermeye başlayan ilişki ve yerine getirmesi gereken gizli görevleri derken bir süre

sonra her şey tepetaklak olmaya başlar. Görevler küçük skandallardan gerçek suçlara

dönüşürken Alice ailesine yardım etmenin, sağduyusunu, hatta hayatını kaybetmeye

değip değmeyeceğine karar vermelidir.

YAZAR :  Ann LIANG    

ÇEVİRMEN : Kemal TOKGÖZ

YAYINEVİ : OLİMPOS YAYINLARI

SAYFA SAYISI : 320 

YORUM : Herkese merhaba. Size çok severek okuduğum ''Eğer beni görebilseydiniz'' isimli bir kitaptan bahsedeceğim.  Kitaba geçmeden önce kapağından bahsetmek istiyorum. Ben kapağına bayıldım. (Yurt dışında ciltli de basmışlar o daha güzel görünüyordu tabi). Yazar, kapak hakkında kitabın sonunda bahsetmiş. İçine çok sindiğini ve bu konuda emeği geçen kişilere teşekkür etmiş. Bizim ülkemizde de  orijinalindeki gibi basılması bu yüzden çok hoşuma gitti.

  Kitabın konusuna gelecek olursak, ana karakterimiz  Alice Sun Pekin’de prestijli, zengin çocuklarının gittiği  Airington Uluslararası Yatılı okulunda son sınıf öğrencisidir. Çok çalışkan bir öğrenci olan Alice nerdeyse okulun birincisidir. Henry ile dişli bir rekabet içindedirler. Lakabı bilgi makinası olan Alice bu okulda yarı burslu okumaktadır. Durumu pek iyi olmayan ailesinin bir dahaki dönem okul ücretini ödemeyeceklerini söylemesiyle Alice’in dünyası başına yıkılır. Sonrasında ödül törenine ödül almak için giden Alice kendini çok üzgün hissetmektedir. Bugüne kadar başarılı bir öğrenci olmak için her şeyini ortaya koyan, gelecekte iyi bir mesleğe sahip olup ailesinin yaptığı fedakarlıkların karşılığını vermek isteyen Alice’nin bütün planları suya düşmüştür. Ödül töreninden sonra bütün vücudu yanan bayılacak gibi hisseden ana karakterimiz birden görünmez olduğunu fark eder ve olaylar bununla başlar. 

  Ben çok severek okudum. Çin'de ve yakın zamanda geçen bir kitap okumak çok istiyordum. Bu yüzden bu kitabın arka kapak yazısını okuyunca hemen dikkatimi çekti. Çevrildiği için çok sevindim. Sanki bir dizi izler gibi gözümün önünden geçti bütün sahneler. Çok akıcı bir kitaptı. Kitapta geçen her mekana baktım internetten bu yüzden okuma zevkim daha da artı en güzeli de Çin kültürüyle ilgili birçok şey olmasını çok sevdim, şiddetle tavsiye ediyorum. Şimdiden iyi okumalar dilerim.💗




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder